När man talar om trollen...

Det gamla ordspråket ja, hur många gånger har man inte hört den någon gång? Men nog passar det idag med tanke på att jag igår snackade lite kort om Herman –  som jag tyckte skulle räddas för att vi skulle kunna börja på norra Jorvik. Idag var det såklart onsdagsuppdatering, som varje onsdag, men idag var det minsann en speciell onsdag. Tre nya fantastiskt vackra nordsvenskar (Cremellon var jag väldigt snabb med att köpa) och uppdrag där vi får rädda Herman. Äntligen!
 
 
Något annat som jag reagerade på var att Silencia Tranquila nämnde något om G.E.D och där sade hon att Dark Core och G.E.D möjligen kommer att samarbeta, inte som jag trodde, att G.E.D skulle försöka konkurera ut dem. Kommer det möjligen bli mer fart på dem då? Kommer jag slippa skicka arga snickaren på G.E.D? Dark Core är ju lite bättre på att fullborda sin projekt än G.E.D, med tanke på att de tillfångatog Anne, och faktiskt fullbordade det. Så med Dark Core vid sin sida kanske de kan fullborda alla sina påbörjade projekt? Jag hoppas förstås att projektet vid norra länken står högre upp på deras prioriteringslista än till exempel projektet ovanför Moorlandstallet. Dock nämndes projektet runt Jarlaheim, minns exakt inte vilket projekt det var eller vad de hette såhär på rak arm. Men kanske ni vet vilket projekt jag menar, alltså projektet som vi stötte på när Herman precis blev kidnappad, där man nästan var tvungen att riskera sitt liv för att ta sig till. Och det projektet kanske står högre upp på deras priotiteringslista än norra länken, men det är skönt att veta att de i alla fall har en plan, dock är det fortfarande livsfarligt – med tanke på att arbetarna där uppe blir sjuka. 
 
Enda som var trist var att uppdraget var på tok för kort, jag ville ha mer! Så himla kul att äntligen få detta ur vägen, att få rädda Herman en gång för alla och även få träffa Silencia – hon var mig en rolig filur. Det ska bli intressant och följa detta och se vad som kommer härnäst. Hur det kommer bli med G.E.D och Dark Core. Om de kommer komma väl överrens, eller om G.E.D rent av tänker lura dem och ta all vinst själva – eller tvärt om såklart.